Jurnal de gravida- trimestrul 1 si 2

Nu am mai scris niciun post referitor la beauty & style de cand am ramas insarcinata si asta nu pentru ca am uitat cu ce se “mananca” domeniul ci pentru ca, cu toata sinceritatea, a trecut pe plan secund.

Gravidia nu e cea mai sexy stare, o pot spune cu mana pe inima. E cea mai frumoasa stare, nicidecum cea mai sexy. Motivele ar fi multe si incep prin faptul ca sarcina debuteaza cu stari ciudate, de la stari de rau fizice pana la ciudatele nebunii hormonale ce se perinda in corpul femeii insarcinata. Eu am fost o norocoasa deoarece nu mi-am petrecut zilele cu capul in toaleta, fata mea a fost mai mult decat intelegatoare si putinele stari de greata pe care le-am avut au fost usoare sau moderate, atfel ca am reusit sa trec victorioasa peste.

Dupa ce trec starile de greata incep modificarile fizice. Pana sa ma dumiresc bine si sa ma obisnuiesc cu noul statut am constat ca deja nu mai incap in blugii 36 si toti skinny jeansii din dotare ma strangeau rau. Din pacate am avut interdictie la sport de la inceputul sarcinii astfel ca m-am pricopsit cu 3 kilograme in plus inainte sa implinesc 10 saptamani de sarcina. Mi-a fost foarte, foarte greu sa ma obisuiesc cu noul stil de viata, sa accept ca trebuie sa renunt la sport si miscare, in principiu la miscarea care pentru mine era cea mai importanta sursa de relaxare. Odata cu kilogramele am contatat ca incep sa nu mai incap in haine, ca trebuie sa investesc in garderoba de gravida si sa ma resemnez cu gandul ca vreau nu vreau va trebui sa accept si partea nasoala a minunii ce o traiesc. Din saptamana 15 de sarcina m-am reapucat usor de miscare si cam o data la cateva zile fac jumatate de ora de msicare pe stepper. La asta mai adaug plimbarile lungi dar rare pe care nu prea mi le permit din cauza programului incarcat.

Cu mancatul nu am luat-o razna din fericire, nu am avut nici greata de anumite alimente, nici pofte ciudate. Am incercat sa ma alimentez sanatos dar cu mana pe inima pot spune ca am lasat mult garda jos fata de stilul meu de viata anterior. Daca inainte reuseam sa abtin fara stres de la orice tentatie, acum vointa mea nu a mai fost asa puternica si mi-am permis unele alimente care inainte imi erau strict interzise. Fara sa exagerez, zic eu. Am mancat dulciuri cand am avut ocazia desi am incercat sa evit sa-mi cumpar sau sa-mi fac, am mai mancat paine (neagra), mi-am permis macar o data pe saptamana covrig/coissant, am inceput sa ciugulesc intre mese si nu intotdeauna cele mai sanatoase chestii, nu am mai tinut cont de ora de masa cum tineam inainte si alte mici nebunii care la metabolismul meu se simt la silueta. Pe de alta parte am avut grija sa manac zilnic fructe si legume in stare cruda, seminte si nuci, cereale si lactate integrale, carne de calitate, toate pentru sanatatea micutei. In principiu am lasat grija siluetei pentru perioada post partum dar ma straduiesc intens sa nu ma ingras excesiv pentru ca stiu ca va fi mult mai greu sa revin astfel la silueta initiala.

Referitor la zona beauty, de vopsit m-am vopsit fara probleme de la inceput, de fiecare data cand am simtit nevoia. Nu am gasit niciun studiu concret referitor la posibile probleme ce pot aparea in urma vospitului si povestile fara noima pentru mine nu conteaza. La saloane nu am fost decat in saptamana 6 cand am apelat la Valentina pentru refacerera tatuajului la sprancene. Nu am avut nicio problema nici aici deoarece operatiunea nu e deloc dureroasa si stiam ce ma asteapta. Din fericire, pana astazi in saptamana 26 nu m-am ales cu vergeturi si ma rog intens sa scap fara. Pielea mi-o hidratez cu Lotiune Reparatoare Garnier (amblaj rosu) si ma cremuiesc intens dupa fiecare dus. Nu mi-am cumparat nicio lotiune ani vergeturi pentru ca sunt apa de ploaie din punctul meu de vedere si nu am de gand sa dau 100 de lei pe o lotiune care face aceeasi chestie ca si una de 20. Pe langa asta, am grija sa beau cat de multa apa pot desi seara nu pot bea decat apa minerala (cred ca asta e singura mea ciudatenie). Mani pedi imi fac singura de cand ma stiu, cu mici exceptii si voi continua sa imi fac pana cand imi va permite burtica. La pedi ma mai ajuta si sotul care incepe sa se perfectioneze in lacuit unghii😀. Inainte sa raman insarcinata va povesteam ca am inceput epilare definitiva cu lumina intens pulsata, procedura pe care am oprit-o. Am apucat sa fac 4 sedinte care s-au vazut asa si asa si am continuat epilarea cu ceara (chiar si in zonele sensibile) dupa ce am aflat ca sunt insarcinata.

Cu exceptia catorva perechi de pantaloni in care am fost nevoita sa investesc nu prea am dat bani pe haine de gravida. Motivul principal este ca eu oricum purtam intotdeauna bluze largute care inca ma mai incap si sper sa scap cu un buget neafectat grav pana la final. A trebuit insa sa-mi cumpar balerini si pantofi cu talpa joasa deoarece ca mare amatoare de tocuri ce sunt, majoritatea papucilor mei sunt cu toc de la 10 in sus. Aici nu e asa mare problema deoarece sunt lucruri pe care le voi putea folosi si dupa ce nasc. Din fericire marimea la picior mi-a ramas aceeasi, nu am retinut apa. Mai am in plan achizitionoarea catorva perechi de colanti de gravida (ebay.uk) la un pret mai mult decat decent si cam atat cu investitia in garderoba de sarcina.

In principiu, pana acum, sarcina a fost buna cu mine. Ma asteapta trimestrul al treilea, cel mai plin de emotii deoarece pitica se va pregati de venirea pe lume si emotiile noastre cresc pe masura ce se apropie data intalnirii. Sper din suflet sa trec cu bine cele 40 de saptamani si ea sa stea cumintica acolo pana cand va veni vremea sa ne cunoastem. Ma roade nerabdarea sa o tin in brate si sa ma minunez de ea dar pana una alta ma mai bucur de atentia de gravida pe care o primesc de la cei din jur. Oricum, indiferent de cum va fi pana la fnal, orice efort merita.

Leave a Reply

