Cand facem copii?

Asta e intrebarea care mi se pune foarte des in ultimul timp. De unde ai stiut ca esti pregatita sa faci un copil? Nu ti-e frica ca iti va acapara intreaga viata?

Sincer, nu cred ca exista o teorie universal valabila legata de timp, spatiu, situatie financiara, nici macar situatie sentimentala. Milioanele de teorii cum ca e bine sa ii faci de tanara mie imi par o prostie deoarece cand esti tanar vrei sa te distrezi, sa traiesti, sa calatoresti, sa faci prostii, sa te indragostesti, sa ramai fara bani, sa experimentezi. Tineretea nu e pentru a fi responsabil de alta fiinta, cred eu si nu, chiar nu cred ca ai mai multa rabdare la 20 de ani decat la 30.

Nu exista un timp (varsta) potrivit. Exista insa un timp sufletesc potrivit.

Vine exact atunci cand simti ca acel copil nu e menit sa stea in calea distractilor tale, cand nu iti mai pui problema ca nu vei mai putea merge intr-un concediu, ci iti vei pune problema ca daca vei merge intr-un concediu acela va fi gol fara un ras de copil. Mai vine, cred eu, atunci cand accepti ca noaptea nu va mai fi noapte si ziua zi, ci un mix nebulos intre cele doua, atunci cand te-ai obisnuit cu ideea ca prioritatile tale vor fi decalate furtunos de la dezvoltare profesionala la dinti si caca.

Copilul trebuie sa vina cand tanjesti dupa el. Indiferent la ce varsta incepi sa tanjesti. Cand iti imaginezi lucruri de bebe in casa, cand te lasi furata de imagini cu voi doi iubind un pui, cand pur si simplu te mistuie dorinta de-al avea pe-al tau.

Nu-l face mai repede, nici mai tarziu, nu te grabi sa indeplinesti dorinte de bunici sau prieteni care vor sa te vada in randul lumii. Nu-l amana de frica, vei gasi undeva resurse sa-l cresti frumos.

Fa-l la timpul potrivit, exact acela in care tu si el simtiti ca va striga cineva, de undeva.

One comment

  1. Iulia Beatrice · · Reply

    Superb articolul tau. Cred ca printre putinele pe care le-am citit fara sa respir. Asteptam sa vad ce zice fiecare fraza si imi doream sa nu se mai termine. Sa ma declupez de realitate si sa cred ca acolo voi gasi ingredientul sau reteta secreta. Si poate totusi macar rapunsul la intrebarile mele l-am gasit in ultima fraza. Felicitari inca o data pentru articol.

Leave a Reply

