Stil de viata- dieta.

De fiecare data cand stau de vorba cu cineva care stie ca am grija ce mananc si incep confesiunea prin mentinuea ca nu obisnuiesc sa mananc carne ma trezesc cu aceeasi intrebare: da’ tu ce mananci? Niciodata nu stiu exact ce sa raspund la intrebarea asta deoarece nu imi pun niciodata asa problema, am multe chestii de mancat si nu mai stau sa analizez. Exista viata dupa carne, sa stiti! Pe langa asta, exista o viata minunata dupa carne care vine cu un ten mai curat, cu o digestie mai buna, cu vegetale de calitate mai multe, cu gatit mai rapid, cu plimbari mai lungi in piata, cu mai multa atentie la tot ce inseamna dieta.

Da, carnea de calitate are si ea beneficile ei si desi am in congelator doar carne de calitate (vita din sursa sigura, pui de casa crescut cu hrana naturala) tot nu imi pica bine carnea. Pur si simplu corpul meu o respinge si nu e o chestie mentala, e fizica si mi-au trebuit ani de zile sa ma conving ca starile mele de rau, balonarile, dezechilibrele hormonale si digestia precara se datorau faptului ca organismul meu nu e compatibil cu o dieta alimentara carnivora. Inca mi-e pofta de anumite preparate din carne si probabil din cauza asta nu voi deveni niciodata vegetariana desi am o dieta 80 la suta preponderent vegetariana insa cu siguranta nu voi mai ajunge in ipostaza in care voi manca animale moarte la fiecare masa🙂

ae4e571103e8969dcbd92d9506bbf3c6

So, long story short : mie reducerea consumului de carne mi-a facut bine. Poate tie nu iti va face la fel insa daca simti ca organismul tau e dezechilibrat trebuie sa gasesti buba.

59c20894f09373ed15884b32956c4082

Indiferent de ce tip de dieta ai in alimentatia nimanui nu ar trebui sa existe:

-consumul de zahar. Nu face bine deloc, oricum ai lua-o si oricat ai incerca sa ii gasesti utilitate, n-are. Calorii goale si cam atat. Pe langa asta ajuta la dezvoltarea bolilor de inima si a tulburarilor hormonale . Nu pot sa rezist sa nu mananc inghetata dar in rest incerc sa reduc cat de mult pot consumul de zahar.

-faina alba. Odata ingerata se comporta ca si zaharul. Trebuie eliminat tot ce contine faina alba: paine, produse de patiserie, prajituri, etc.

-mama imi spunea cand eram mica ca tot ce e in punga e rau. Ea se referea evident la chipsuri, seminte si alte prostii pe care eu le adoram in adolescenta (si se vedea) dar am pastrat obiceiul sa evit tot ce e amblat in pungi pana astazi. Sincer, e cam adevarata treaba, cam tot ce e bun se gaseste in stare naturala si cam tot ce e procesat vine la punga de plastic frumos colorata. Nici macar nu imi bat capul sa mai citesc etichete, pur si simplu evit sa cumpar pungi frumos colorate, ambalaje pline de otrava, sucuri (nici acidulate nici neacidulate). Exceptie de la regula fac semintele crude pe care le gasesc in pungi, cerealele, pastele, orezul si alte alimente de baza.

-evit prajelile. Nu prajesc nimic, nici cartofi, nici carne, nici nimic.  tot ce fac fac la cuptor, fiert la foc mic sau in wok.

-ma feresc de carbohidrati: cartofi, orez, paste. Mor dupa cartofi dar sunt foarte pacatosi pentru silueta asa ca ii evit pe cat posibil.

-nu folosesc vegeta si alte minuni din categoria asta. Folosesc in schimb multe plante aromatice, chilli, usturoi, sos de soia.

-beau suc natural de fructe facut de mine in slow juicer in fiecare dimineata pe stomacul gol (e practic mic dejunul meu)

622d97c93cfdf52542b42aee58363e89

Cam acestea sunt micile reguli de care tin cont si care ma ajuta sa nu depasesc o greutate normala oricat de mult as manca. Pe langa asta ma simt mai sanatoasa, am o digestie mai buna, am un ten mai curat, am mai multa energie si per total…imi place mai mult de mine🙂 Cred ca e un start bun pentru oricine incearca sa isi modifice usor stilul de viata spre unul mai bun, mai de calitate. Evident, o dieta sanatoasa presupune mult mai multe schimbari dar incet incet poti adauga la borcanul cu deprinderi bune si aceste sfaturi.

aa4d3312c7326d7e7a4fb1d7dae2c17f

Primava asta e momentul perfect ca sa incepem sa ne pese mai mult!

Cine incepe?

4 comments

  1. Dragut articolul! Ai recomandat la cartoful dulce. Just so u know, are mai multe glucide pe/suta de grame decat cartoful alb. Are si mai multe vitamine e adevart dar este mai bogat in carbo. Iarasi carbo nu sunt atat de rai. Pastele, cartoful, orezul si restul au rolul lor (n-o sa ma apuc sa explic ca sunt importanti pentru asimilarea proteinelor in muschi, gasesti pe net singura). Mai ales daca esti 80% vegetariana. Daca ai un stil de viata activ si faci miscare, ai nevoie si de carbo. Logic vorbind nu cred ca poti sa-ti iei necesarul de calorii zilnic numai din legume si fructe pentru ca au valori f mici. Si sa fii constant in deficit nu e bine pe termen lung pentru metabolismul tau (care va incetini). Cu zaharul sunt 100% de acord. Nu numai ca e daunator dar da si dependenta.

  2. Nu am o dieta low carb doar ca ma feresc de ele cat pot, mai ales in combinatii aiurea. De exemplu am inlocuit pastele albe cu pastele integrale, orezul alb cu arez basmatic si orez integral si cartoful il mananc doar copt si doar cu legume. Nu ma refeream ca nu mananc deloc doar ca nu le mananc la fiecare masa si am grija cum le combin. Faina alba iarasi nu consum deloc, in schimb imi cumpar faina neagra dar si aia, cu masura.
    Merci de sfaturi, mai astept!

  3. Eu nu stiu ce fel de antrenament sau sport practici tu dar ma gandesc ca un fel sau altul de cardio. Si daca da atunci intr-adevar nu poti face exces de carbo, trebuie consumati cu moderatie. Cand dau sfaturi uit ca nu toata lumea poate manca la fel, mea culpa. Eu fac antrenament cu greutati de 5-6 x pe saptamana. De cand fac asta nu umai ca mi s-au schimbat formele si proportiile dar si pot manca altfel. Cand m-am apucat de sport la inceput faceam si eu cardio de 4 x pe saptamana si trebuia sa am grija cu carbo. Evident de dulciuri si alte tentatii nu se punea problema daca vroiam ca celulita sa ramana jos si sa am abdomen vizibil. Dupa cateva luni de cardio alternat cu greutati am slabit prea tare. Nu imi placea de mine deloc, eram tateless, curless si tot ce vrei🙂 scuze pentru exprimare. Antrenorul meu mi-a zis in toamna sa renunt la cardio all together si sa fac numai antrenament cu greutati. Asa am facut, am pastra cardio la minim, 1 x saptamana 20 min. Dieta mi s-a schimbat mult de cand ma antrenez asa, pot si trebuie sa mananc zilnic carbo pentru refacere, proteine la fel. Uneori mi-e si mie sila de carne chiar daca mananc mai mult pui si trec pe peste/fructe de mare, oua, branza de vaci, surse bune de proteine. Mai pacatuiesc si eu duminica ca tot omu’ dar nu se vede. Am reusit sa stau toata iarna fara celulita si cu abdomenul vizibil, dar cu forme. Acum ca a venit primavara mi-am cumparat din Oser o trambulina pe care imi fac cardio de 2-3 ori pe saptamana, HIIT, intervale, pe muzica. Macar ma distrez putin😀 Nu prea am sfaturi sa dau in legatura cu mancarea cred ca stii f bine ce ai de facut. Tu manaci ce ti se potriveste si asta e cel mai important. Toata lumea lauda conopida, brocoli si varza si nu neg ca sunt sanatoase dar pe mine daca ma pune sfantu sa mananc asa ceva, crud sau fiert… 2 zile nu pot pleca de acasa :)) deci, totul trebuie personalizat.

  4. Eu practic doar cardio🙂, cam de 3-4 ori pe saptamana…nu am cum sa renunt inca pt ca mai am de slabit, mai am depozite de grasime mai ales pe abdomen. Sincera sa fiu daca as fi foarte cuminte la partea cu dieta cred ca as scapa usurel de ele dar mai trisez si nah, se simte.
    Mie imi place sportul pe care il fac, ma simt bine, am niste antrenoare super super si pana la urma asta urmaresc: o stare de bine generala, nu mi-am facut un scop in viata din a arata perfect🙂
    La partea cu mancatul iarasi, manac ce imi cade bine in general desi tin cont de anumite reguli dar daca am pofta de ceva sa stii ca nu ma abtin🙂
    Important e sa te simti bine in pielea ta, eu m-as simti perfect cu 5 kile in minus dar mai am de tras pana acolo😀

Leave a Reply

