Despre bloggingul meu.

Ma tot intreaba lumea eu de ce nu particip la evenimente, de ce nu fac campanii, de ce nu ma implic si nu comentez pe alte siteuri, de ce nu ma pozez unde trebuie si cu cine trebuie, de ce nu imi fac marketing etc.

Eu vad toata treaba asta cu bloggingul in doua feluri: ori o faci profesionist ca pe un job- asta implica dedicare suta la suta, fotografii de calitate (mi se pare minimum de respect fata de cititorii tai sa ai fotografii de calitate daca te vrei blogger profesionist), foarte multa informare, o nisare buna, contacte bune, participari la evenimente, mult timp investit in marketing, atentie deosebita la detalii, intotdeauna subiecte interesante, implicare in diferite campanii

sau

-blogging din pasiune. Adica ce fac eu. Fara obligatii, fara o nisare concreta (imi permit sa scriu despre orice vrea muschii mei de la iubire pana la chiloti), nu imi ocupa decat timpul pe care sunt dispusa eu sa il investesc aici, nu ma stresez ca nu am mai scris de 2 sau 3 zile, nu trebuie sa ma afisez nicaieri si mai ales cu oameni care nu imi plac, nu trebuie sa fiu prietena cu x sau y doar pentru ca asa o cere situatia (si credeti-ma, se intampla des in lumea asta), nu ma duc la eventuri care nu imi plac doar ca sa fac act de prezenta, nu trebuie sa accept campanii care nu ma reprezinta, nu trebuie sa ma pup nicaieri cu nimeni.

Daca decizi sa faci din blogging un job si o faci ca la carte vei face bani din asta (in conditiile in care esti bun, normal) iar daca decizi sa faci blogging doar din pasiune satisfactiile vor fi doar sufletesti (credeti-ma, sunt o multime).

Evident, ca in orice domeniu sunt oameni care incurca borcanele si de o parte si de alta, ar vrea sa faca bani din asta dar nu investesc minimum de atentie in blog (inca sunt bloggeri care se vor profi si fac poze cu telefonul sau scriu despre un serviciu pe care il recomanda si nu stiu pretul acestuia) sau bloggeri care scriu frumos dar rar, care nu se implica in campanii si care nu ies din colivie dar ar vrea totusi sa faca bani din scris.

E ori una ori alta, important e sa iti placa ceea ce faci si sa te gandesti bine de care parte a baricadei vrei sa fii daca doresti sa te apuci de blogging. Ambele variante implica pasiune si un minim de respect fata de cititorii tai, putini sau multi.

Personal de foarte multe ori am vrut sa dau delete acestei pagini, am avut luni bune in care nu am avut chef sa scriu deloc dar de fiecare data am ajuns la concluzia ca nu sunt eu fara bucatica mea de loc in care sa “aberez” despre ceea ce imi place sau despre ceea ce detest, la radacini sunt scriitoare si as muri fara penita (in cazul acesta tastaura).

Cam atat despre cum vad eu lucrurile, daca ma placeti (?) ma gasiti aici si pe Lavis-facebook unde voi scrie intotdeauna despre orice, de la iubire pana la chiloti.

9 comments

  1. Imi place ce ai scris si imi place cum scrii in general🙂 Sincer, e plictisitor, obositor si aproape enervant sa vezi pe toate blogurile postari despre acelasi eveniment(eventual si aceleasi poze, preluate de la unul la altul), review-uri la aceleasi produse primite spre testare sau aceleasi anunturi si comunicate de presa.
    Tare as vrea sa scrii mai des!

  2. Andra, merci mult, promit ca ma voi stradui sa scriu mai des!🙂

  3. Mai intai am vazut la bloggeritele din capitala, acum si la cele din Cluj. S-a deschis un outelt nou in centru? pai citesc pe 3 bloguri de el… s-a deschis restaurantul Farm to Fork? instagram- facebook si inca 5 bloguri scriu de el. Care e solutia? sa nu intru unde sunt sufocata de aceleasi postari. Sincer zici ca-i aceeasi postare si tu ca cititor tre s-o citesti de 3-5 ori. Am inteles ca la restaurantu ala sunt gomboti buni dar chiar trebuia sa citesc in nu stiu cate locuri asta? ba una nici nu i-a gustat dar i-a zis x ca sunt buni deci sigur absolut neaparat a scris si ea pe blog ca-s buni. Mie imi plac si postarile despre chiloti si alea despre dragoste daca imi place stilul in care sunt scrise. Si cred ca nisarea la blogul tau ai putea sa o faci astfel: prin stilul in care scrii. Sunt fete care scriu despre subiecte total diferite si si-au pastrat cititorii de-a lungul timpului datorita stilului.

  4. si apropos de pupat in anumite locuri pe cine trebuie. Daca esti sincer, autentic sincer cred ca e foarte greu. Lasi un comentariu undeva unde nu esti de acord cu ce s-a scris si automat si se sugereaza sa apesi x-ul din dreapta daca nu-ti convine, mai cu perdea sau fara.

  5. Anca, da asta asa e. Toata lumea e deschisa la critici constructive pana cand le primeste si nu mai e..:) am fost flituita si eu pentru asta ca am gura mare si unele chestii mi se pareau un pic prea prea. Pe internet poti sa te dai ce vrei: de la fashion designer pana la stilist, nutritionist, antrenor sportiv, coach de viata si mai stiu eu ce pot inventa oamenii. Mai e cate unul care se trezeste si zice “stai un pic ca nu-i chiar asa” si e aruncat direct in spam cu block forever pentru tupeu. Eu am patit-o. Tocmai de aceea nu ma intereseaza prieteniile in online, sunt cativa oameni pe care ii admir si citesc consecvent, restul wanna be-urilor ma lasa rece. Nu vreau si nici nu pot sa ma bag intr-o cloaca unde toate suntem niste dive cu aere de printese coborate printre muritori cand lucruruile nu stau deloc asa. Cine e autentic se vede, se simte…in rest, povesti. Eu am scris postul asta pentru ca multa lume ma bate la cap cu o promovare pe care nu mi-o doresc si am simtit nevoia sa fiu clara.
    Eu nu am pretentia ca toata lumea sa gandeasca sau sa scrie ca si mine insa am pretentia de la mine sa imi respect principiile.
    Multumesc pentru sustinere, te pup!

  6. mda, imi place punctul tau de vedere, fiindca e franc.
    vai, dar ce transpare din atitudine faptul ca esti leoaica :)) citii mai devreme, in alt post ;))
    deci ce voiam sa mai zic e ca am citit un comm pe un alt blog si de asta mi-ai atras atentia. eram in asentimentul tau de ceva vreme cu chestia respectiva si fiindca citesc si comm asa fugitiv la postari, zic opa! uite cineva care ii atrage pe sleau atentia si mai are si blog si mai sunt si concitadine. pacat ca nu a fost de bun augur, ca deh nu toti suntem receptivi la critica constructiva🙂
    da da, cineva care se vrea a fi by default o wild beauty care emana senzualitate atunci cand pozeaza. si nu prea iese, fiindca nu o avantajeaza atitudinea. dar poate cu timpul mai imbunatateste ceva, ca macar daca se gandeste de 2 ori pana adopta aceeasi atitudine la pozat, data viitoare, tot e bine😉

    1. hehe, mersi Ella🙂 trebuie sa invat ca datorita atitudinii mele mult prea france sunt putin incomoda🙂 ce sa fac, nu ma pot abtine,nu o fac niciodata cu rautate doar ca bloggeritzele noastre autohtone sunt mici dive obisnuite cu aplauze la scena deschisa. Eu urmaresc mult fashion blogging din afara si cand vad ce se intampla pe la noi imi vine sa-mi dau palme.😀 oricum, nu moare nimeni din asta…te pup

  7. Narcisa · · Reply

    :)) azi am vazut si eu comentariile lasate pe blogul ala si cum a sarit ca fripta. Oricum orice comment care nu o ridica in slavi e pus la colt. Si eu m-am saturat de replica asta obosita, nu-ti place nu intra/nu citi. La cate conferinte despre social media &such participa… mi-ar fi rusine cu replica asta, mai ales ca nu ai jignit-o cu nimic.

  8. Narcisa, I really don’t give a shit🙂 poa’ sa zica cine ce vrea, eu imi expun parerea daca comentariile sunt deschise, laud ce imi place si apreciez ce mi se pare ok si daca e ceva ce ma deranjeaza spun. Ca de aia sunt facute blogurile, de aia ne punem poze pe facebook, de aia iesim public. Problema e ca daca te inconjori de laudatori nu mai ai simtul realitatii. Nici mie nu imi place sa fiu criticata, sincer, cui ii place? Dar le iau ca atare, incerc sa nu sar la jugulara celui care ma critica (cu exceptia cazului in care ma jigneste) si in majoritatea cazurilor tin cont de ele.
    Sunt de acord ca bloggerii se confrunta cu multi contestatari, mai ales cei care ies la rampa, dar e una sa ai rautati la adresa cuiva si e alta sa iti dai cu parerea obiectiv si la subiect. Acuma ca unora nu le place decat ridicatu’ in slavi, asta e partea B dar sincer, chiar nu ma intereseaza.

Leave a Reply

