Mini reteta sanatoasa

Cand vrei sa slabesti la modul serios, asumat si sanatos trebuie sa stii ca proportia hrana sanatoasa versus sport nu este egala insa nu se poate una fara cealalta. Hrana sanatoasa face cam 60 la suta din ecuatie, sportul cam 40 la suta.

Cum nu ma pricep la matematica mi-am insusit destul de greu “ecuatia” aceasta dar deh, pana la urma mi-am asumat-o. Foame fara sport nu merge, am cercetat ani grei problema si nu functioneaza decat pe moment dar rezultatele sunt dezastuoase. Sport in nestire si mancatul haotic s-ar putea la un moment dat sa faca fata siluetei dar este un mare NU pentru sanatate. Evident, la un moment dat nu mai face fata nici siluetei.

Eu ma declar o mare pofticioasa si mancacioasa si chiar daca stiu cum stau datele problemei calc destul de des stramb in ceea ce priveste alimentatia. Intotdeauna mesele principale imi sunt sanatoase (nu mananc niciodata cartofi prajiti cu ceafa, gen) dar cu gustarile si cu ciupitul din stanga dreapta nu prea ma pot lauda. Am prostul obicei sa ciugulesc ba de acolo, ba de acolo pana se aduna de cateva calorii extra. Ma folosesc insa de legea compensatiei: mese principale sanatoase si sport mult (in medie 4 antrenamente pe saptamana).

Stiu ca este destul de greu sa ai mesele principale bune cand esti legat 8 ore de un birou insa daca vrei, se poate. De aproape 1 an jumatate sunt adepta pranzului la caserola, chiar daca asta implica sa gatesc in fiecare seara ceva pentru a doua zi. Aleg in general retete usoare, preparate care necesita putina gatire, carne foarte rar.

Aseara am gatit ceva bun de tot si m-am gandit sa impart reteta cu voi, poate va inspir pentru pranzul la caserola.

So: orez integral, 3 rosii, putin usturoi, ulei de masline, cateva masline, cateva bucatele de feta si patrunjel verde proaspat.

Se pune orezul la fiert (orezul integral fierbe destul de greu) si separat se caleste usturoiul in putin ulei de masline, dupa care se adauga rosiile si maslinele care se fierb 5 minute in suc propriu. Se amesteca compozitia cu orezul fiert si se stinge focul. La final adaugam bucatelele de feta si patrunjelul bine maruntit. That’s it. Se poate manca si rece gen salata dar si incalzit.

orez integral cu legumeToate retetele mele sunt la fel de simple, niciodata nu gatesc mai mult de jumatate de ora/seara si chiar merita investitia timpului. Daca mai aveti nevoie de inspiratie la capitolul acesta let me know!

P.S inspiratia acestei retete a fost de pe blogul Cristinei Mazilu (Chez Mazilique) unde ea a gatit ceva asemanator cu cus-cus.

Leave a Reply

