Protectie solara- mic reminder

Anii trecuti v-am terorizat cu articolele despre importanta protectie solare, anul acesta am zis sa va las mai moale deoarece pana la urma, fiecare e responsabil de alegerile pe care le face si de modul in care alege (sau nu) sa-si protejeze sanatatea.

Un mic reminder nu strica insa si avand in vedere ca urmeaza perioada concediillor dar se si prevesteste canicula, trebuie sa fim prevazatoare.

protectie solara

Dupa cum stim, pielea este cel mai mare organ al corpului nostru, extrem de sensibil la stimuli externi. Razele soarelui sunt extrem de nocive pentru aceasta provocand de la apartitia ridurilor (cel mai important factor de ridare sunt razele soarelui), leziuni cutanate, acnee, cancer de piele.

Toata lumea abuzeaza de soare, aproape zilnic. Statul la plaja, solarul, plimbatul prin soare, pur si simplu nu ai cum sa eviti. Ceea ce poti sa faci insa este sa te protejezi. Piata e plina de produse destinate acestei sectiuni, este foarte usor sa intri intr-o farmacie si sa cumperi un produs bun care sa te fereasca de rezultatele nocive. Atentie, am mai spus si repet: cancerul de piele nu apare pentru ca stai azi la soare, celulele se modifica in timp, astfel este foarte posibil ca abia in cativa ani sa observi rezultatele bronzatului excesiv.

Mi-e lehamite cand vad cata reclama se face solarelor, au ajuns sa fie promovate si pe bloguri. The cancer machine, cum ii spun americanii, nu face altceva decat sa iti dea in supradoza ceea ce iti da soarele in doza normala, printr-o logica simpla gradul de nocivitate este dus la extrem. Nu sunt de acord cu folosirea solarului nici macar ocazional, la fel cum nu sunt de acord cu statul la plaja. Bronzul este doar o reactie de aparare a pielii la actiunea agresiva a soarelui, ganditi-va ca de fiecare data cand va bronzati practic pielea voastra striga dupa ajutor.

Informatia e peste tot, este foarte usor sa fim informate si constiente. Protejati-va de soare!

protectie solara1

Later: un articol despre bronzul artificial si avantajele sale, plus cel mai bun produs gasit de mine pentru asta!

 

9 comments

  1. Bine zis draga mea ! Ce m-a invatat pe mine doctorita dermatoloaga si cred ca este extrem de important : sa nu ies din casa indiferent de sezon sau de vreme fara o crema cu factor de protectie 50+ cu care ma dau peste crema de zi si sub fondul de ten. Eu folosesc cremele de la Bioderma cu 50+. Aceasta recomandare este valabila pentru toate tipurile de ten, ne fereste de imbatranirea prematura. Si e indicat ca in timpul verii sa facem o cura cu capsule cu ulei de catina ( se gaseste la toate magazinele naturiste). Este cel mai bun antioxidant natural si protector al pielii impotriva razelor UVA si UVB.
    Si inca ceva ce am observat din experienta proprie : daca in vacanta calatoriti mai spre sud ( spre Ecuator), intr-un loc mai exotic, ar fi indicat sa cresteti si factorul de protectie al cremelor pe care le folositi in mod obisnuit. Daca eu in Europa pot folosi fara probleme o crema cu factor de protectie 15+ sau 20+ , in Africa sunt cu 30+ , chiar 50+. Daca nu, devin “mandra” proprietara a unor arsuri solare de toata “frumusetea” ( am patit-o deja) si de toata durerea.

    1. Irina si eu folosesc crema cu spf 50, zilnic de cand incepe primavara pana toamna tarziu. In rest folosesc spf 30 (iarna).🙂

    2. Lavinia, ai puncata perfect! Minunat! Pupici!
      Irina, poti dezvolta te rog despre cura cu ulei de catina? Ai o firma anume, sunt multe firme producatoare! Multumesc!

      1. Punctat, vroiam sa scriu! Imi cer scuze!

        1. Irina · · Reply

          Buna Maria ! Capsulele cu ulei de catina se gasesc cred ca la orice magazin naturist, chiar si in farmacii. In Timisoara este un lant de magazine naturiste care se numeste Enigma, eu de acolo il cumpar cand merg acasa. Cred ca este un singur producator, pentru ca tot timpul este aceeasi cutie.
          Eu ma simt foarte bine de cand fac curele astea ( uneori mai combin si cu capsule cu spirulina). Si extern aplic ulei de catina pe fata ( spar capsulele) si il adaug si in masti. Cred ca o cautare pe Internet poate sa-ti dea multe indicii despre binefacerile acestei plante, catina.

  2. Astept sa vad despre care produs este vorba. Eu folsoesc momentna autobronzantul Alverde insa ma enerveaza ca se duce cu pete indiferent de cum il aplic. E foarte cald si dupa un antrenament la sala sunt leoarca head to toe si apoi bronzul meu are de suferit. Nuanta pe care o ofera e foarte faina, nu e portocaliu ci aramiu insa nu tine, nu persitsa decat 4 zile dupa care se duce cu pete. Mirosul sau e o alta problema dar cred ca pana la urma toate autobronzantele sunt la fel la capitolul miros.

    1. Anca, il am si eu pe ala de la Alverde si il folosesc pe picioare. Eu il folosesc asa : jumatate lotiune de corp, jumatatea autobronzant, le amestesc si le dau pe piele. Niciodata nu mi s-a dus cu pete de cand folosesc asa. O sa va povestesc si despre noul meu autobronzant soon!
      Te pup

  3. Si coloreaza tot la fel daca e ”indoit” de lotiune de corp? Am sa incerc si eu, merci de pont!

    1. nu coloreaza la fel, se inchide mai treptat dar pe mine nu ma deranjeaza ca sunt foarte alba. Dupa fiecare dus aplic la fel, vara si se pastreaza ok culoarea.

Leave a Reply

