Despre dragostea pentru carti.

Prea rar am scris aici despre una din marile mele pasiuni, cititul.

citit

Citesc foarte mult inca de cand eram mica, pe vremea cand atentia mea de copil nu era furata de laptop, televizor si Iphone si singura distractie era mersul la biblioteca cu Cami, prietena mea, de unde ne alegeam cele mai interesante povesti pe care le povesteam si le inversam intre noi.

Nu pot si nu cred ca o sa uit niciodata mirosul bibliotecii de acasa, scarile inegale din beton si usa de fier de la intrare. Era o alta lume, lumea copilariei mele in care mi-am dezvoltat cea mai frumoasa si mai educativa pasiune pe care o pastrez si o cultiv si astazi. Bibliotecarele, unice dar cred ca in acelasi timp, tipice. Una mica de inaltime, cu par scurt si cret, pistruiata si enervanta care nu vroia sa imi dea niciodata romane pana nu trec de clasa a VI-a, cealalta inalta si slaba, cu fuste lungi si vesta groasa, mereu imbracata in culori terne, cu ochelari. Mai de treaba asa, insa nu uita sa ma sune acasa sa aduc cartile cand intarziam si imi tinea intotdeauna morala, chit ca imi pregateam cea mai spasita si mai umila privire de fiecare data. Imi amintesc ca la fiecare reinoire de abonament ma obliga sa citesc un regulament luuunnnggg din scoarta in scoarta si imi punea cateva intrebari din el inainte sa ma lase sa-l semnez. Nu o sa le uit vreodata.

Am citit toate cartile din categoria “Copii” din biblioteca oraseneasca, multe dintre ele de mai multe ori. Heidi Fetita Muntilor, Seri Albastre, Secretul celor doua Fetite, seria Mary Poppins si alte cateva au fost cartile care mi-au infrumusetat cu adevarat copilaria si care mi-au deschis apetitul spre lectura.

Citeam oriunde si oricand, cand mancam, inainte sa dorm, in pauze, dupamasa cand veneam de la scoala, oriunde gaseam un pic de timp si spatiu ma cufundam in lumea povestilor si tare greu lasam cartea din mana. Nu exista mai mare placere pentru mine decat sa fiu lasata in pace sa citesc si mi-au trecut asa prin mana sute de carti pe care nici macar nu le mai tin minte.

Din fericire mi-am pastrat pasiunea si a ramas una din modalitatile mele de relaxare favorite de care ma bucur si astazi, oricand si oriunde. Rafturile imi sunt inca ticsite de carti acasa, am citit tot ce am si mi-as cheltui si ultimul banut pe o carte buna.

carti

Am facut o pasiune de aproximativ doi ani pentru o scriitoare pe care vreau sa v-o recomand aici: Philippa Gregory. Daca va place putin istoria, romanele scrise cu suflet si pasiune care va tin treze pana la doua noaptea, atunci trebuie neaparat sa deschideti o carte scrisa de ea.

Toate romanele ei au ca protagoniste femei puternice despre care istoricii au scris putin sau deloc intr-o lume in care influenta femeilor era trecuta cu vederea sau pur si simplu sufocata. Femei care au influentat isotoria Angliei prin casatorii sau decizii luate in timp de razboi, femei care au avut curajul sa isi ia destinul in propriile maini.

Eu am citit de ea: Surorile Boleyn, Doamna Apelor, Regina Alba, Regina Rosie, Mostenirea Boleyn. Va recomand sa le cititi pe toate, nu este una mai frumoasa si mai interesanta decat cealalta. Nu o sa va plictiseasca niciuna, sunt atat de frumos si de interesant scrise incat ramai cu sufletul la gura pana la ultima pagina. Conteaza in schimb ordinea ca sa intelegi sirul evenimentelor cat mai bine si atunci va recomand sa incepeti cu Doamna Apelor, Regina Alba, Regina Rosie si abia apoi sa treceti la Epoca Tudorilor, respectiv cartile care au in focus familia Boleyn. Pe urma va invit sa vedeti si filmele pe aceeasi tema, insa nu sunt nici pe sfert atat de savuroase ca si cartile.

Daca nu sunteti pasionati de citit eu zic ca inca nu ati gasit cartea ideala, aceea care nu te lasa sa dormi noapte ca framantarile unei mari iubiri.🙂

lectura

Mai cauta!

Voi ce cititi? Recomandati-mi o carte buna care v-a ramas in memorie!

16 comments

  1. Nu-mi vine sa cred ca ai scris de doamnele noastre bibliotecare. M-au terorizat si pe mine :)) Prin generala tin minte ca mi-am luat sa citesc Ivanhoe si am primit-o rupta. Ajunsa acasa m-am gandit sa o repar eu singura si rau am facut. Cand am inapoiat-o tanti inalta cu ochelari (pe atunci roscata) a luat-o si-a rupt-o in fata mea. Nu-ti zic cat m-a certat. Mi-era teribil de groaza de ele. Am ras putin la postarea ta, descrierea bibiotecii de la noi e pur si simplu autentica😀

  2. :))) nu o sa uit vreodata mirosul de carti de acolo, decorul sumbru, felul in care erau aranjate cartile pe categorii, fetele lor mereu nervoase si iritate pe care acum le-as revedea cu atata drag. Trebuie neaparat sa merg in vizita, neaparat ca mi-e prea dor🙂

  3. M-ai prins si acuma….si eu sunt o cititoare infocata ! Cateva titluri pe care le-am citit in ultimul timp ( adica in ultimii ani) si care m-au impresiontat: “My name is Memory” , de Ann Brashares ( nu stiu daca e tradusa in romana), ” Flori pentru Algernon” de Daniel Keyes, din seria istorice ” The pillars of the Earth ” si “The world widouth end” de Ken Follet ( nu le-am gasit traduse). Cred ca as putea sa trimit pagini numai cu titlurile cartilor care m-au marcat si m-au impresionat….cele mentionate sunt primele care imi vin in minte si pentru care am uitat si sa mananc sau am intarziat la servici ca sa pot citi🙂

    1. Beautybylavi · · Reply

      Irina, cartile care ma fac sa nu dorm noaptea de curiozitate sunt preferatele mele! O sa caut titlurile tale🙂

      1. Lavi, Ken Follet e tradus la Rao dar cred ca il gasesti si in engleza( Book Corner sau Carturest), Flori pentru Algernon a iesit reeditata la Art primavara asta si e tare faina.
        Incearca si Zafon si Amos Oz – cred ca ti-ar placea.
        Eu cam de anul trecut citesc mult pe Kindle si sa stii ca merita fiindca incape foarte bine in geanta si in felul asta am la mine cel putin 15 carti in una.🙂

  4. Blogul tau e din ce in ce mai bun, articolele tale sunt din ce in ce mai faine, atata tot ca mi-ar placea sa scrii mai des, zilnic daca se poate. Pur si simplu imi curg cuvintele tale in suflet, uite, ma duc sa-mi cumpar o carte!

    1. Beautybylavi · · Reply

      Ioana, prea frumos zici tu🙂

  5. foarte frumos ai scris despre carti. Si eu ador sa citesc si abia astept sa termin sesiunea ca sa devorez cartile pe care le-am cumparat in ultima perioada..😀
    nu as sti ce carte sa iti recomand pentru ca eu sunt mai mult adepta romanelor usoare, relaxante, eventual cu vampiri.. :)))
    dar am citit si Jane Eyre, Memoriile unei Gheise, La Rascruce de vanturi, carti pe care ti le recomand din suflet. dar cred ca deja le-ai citit..😀
    pupici!

    1. Beautybylavi · · Reply

      le-am citit pe toate de care zici tu🙂 imi plac si mie romanele usoare, relaxante, citite pe o plaja cu o limonada in mana🙂

  6. Claudia · · Reply

    Lavi, in ce timpuri m-ai intors… Cel mai tare, dintre toate, imi amintesc de mirosul locului si al cartilor. Ar merita sa facem o vizita cand mai mergem acasa.
    Eu citesc acum Zapezile de pe Kilimanjaro si, cu ploaia asta, abia astept sa ajung acasa sa ma fac comoda sub o paturica, cu cartea in mana.

  7. Beautybylavi · · Reply

    Serios, imi dadeau si mie lacrimile in timp ce scriam. Mergem in vizita si apoi ne luam o cafea la pachet si o bem in curtea liceului😀

  8. Claudia · · Reply

    O luam din Cluj, sa fie de la starbucks:)

  9. Beautybylavi · · Reply

    pai nu cred ca gasim cafea la pachet in oras, oricum😀

  10. a-ti citit fluturi,a irinei binder?poti sa citesti primul capitol pe blogul ei.

  11. Recomand: Demonii- Dostoievski, roman care are un impac emoțional puternic asupra cititorului prin prisma evenimentelor care se declanșează odată cu intrarea în scenă a personajului principal – Stavroghin-.; Vraciul- Tadeusz Dolega-Mastowicz, un roman care se citește relativ repede în care se pune un accent aparte asupra calităților care ne definesc ca ființe umane: iubirea, compasiunea, înțelepciunea…; Plăcinta e dulce la sfârșit- Alan Bradley, potrivit recomandărilor ziarului The Guardian ”O lectură savuroasă și încântătoare„.

  12. Frumos ai scris. Si pentru mine cartile sunt o iubire la care ma intorc mereu. Nu sunt constanta, uneori devorez sute de pagini in cateva zile, alteori nu citesc si-o luna.
    Intrebarea mea suna superficial, dar vreuna din cartile recomandate de tine este subtire sau format mic? Obisnuiesc sa citesc cand sunt pe drum si prefer sa nu duc carti voluminoase.

Leave a Reply

